İçeriğe geç

Faydalı Bilgiler

EĞİTİMLERİMİZ

Hürriyet Sürücü Kursu

Bu Makaleyi Okumanızı Öneririz.

Ehliyet sahibi olmak isteyen insanların genel olarak bahsettikleri ehliyet sınıfı B sınıfıdır. Moped, ATV, Kamyonet ve Otomobil kullanabilmek için gerekli olan ehliyet sınıfı B sınıfı ehliyettir. Fakat genel olarak B sınıfı, sürücü adayları tarafından otomobil ehliyeti olarak bilinir. Kendi firmamız ve genel olarak sürücü kurslarında genel eğitim ve dersler verildikten sonra ikiye ayrılan bir sınav sistemi vardır.
Birinci sınav yazılı sınavdır, birinci sınavı geçen adaylar için de direksiyon dersi sınavları başlar. Yazılı sınav 50 soruluk bir sınavdır ve en az 35 soruya doğru yanıt verip 70 puan almak gereklidir. Yazılı sınav başarıyla atlatıldıktan sonra oldukça dikkat gerektiren direksiyon dersi sınavı başlar. Direksiyon sınavı da kendi içinde ikiye ayrılır. Birinci madde araç hakkındaki teknik bilgileri sorgular. İkinci maddede ise sürücünün becerileri ölçülür. otomobil ehliyetialmak için girdiğiniz sınavda özenle dikkat edilen dört tane husus vardır;

• Yokuşta Kalkış Yapabilmek.
• En Az 25 Metre Geri Gidebilmek.
• İki Araç Arasına Park Edebilmek.
• Geri Giderken Manevra Yapabilmek.

Tüm bu maddeler doğru şekilde uygulandığında başarıyla sınavı geçebilirsiniz. Fakat uygulama esnasında bir hata olur ise sınavınız sona erdirilir ve yaklaşık 2 saatlik bir eğitimin ardından tekrar sınava girip otomobil ehliyeti almak için adımlarınıza devam edebilirsiniz.

Arabalara oranla daha kolay kullanım ve ulaşım sağlayan motosikletler, özellikle genç kesim tarafından oldukça sık tercih edilen bir ulaşım aracıdır. Motosiklet almaktan daha önemli bir nokta ise; Ehliyet almaktır.
İki, üç ve dört tekerlekli olarak kategorilere ayrılan motorlu taşıtları kullanmak isteyen sürücüler öncelikle ehliyet almak zorundadırlar. Fakat motosiklet ehliyeti almak için gerekli olan bazı şartlar vardır. Bunlar;

• B1, A1 ve M sınıfı için 16 yaşını doldurmuş olmak.
• A sınıfı için en az 24 yaşını doldurmuş olmak ve en az 2 yıllık bir A2 ehliyetine sahip olmak.
• A2 sınıfı için 18 yaşını doldurmuş olmak.

Bu üç maddeye uygun bireyler, öncelikle kursumuza başvuru yapmalıdır. Bunun için gerekli olan bazı prosedürler aşağıdaki listeye göredir;
• Son 6 ay içerisinde çekilmiş olan ve iki adet biyometrik fotoğraf.
• Aslı ile birlikte öğrenim belgesi fotokopisi ve mezuniyet diploması.
• Adli sicil kaydı.
• Sağlık raporu
• Herhangi bir sürücü belgesi ( mevcut ise fotokopisi )
• Kimlik fotokopisi

MOTOSİKLET EHLİYETİ NASIL ALINIR ?
Motosiklet ehliyeti almak için iki sınavdan geçmek gereklidir. Birinci sınav yazılı, ikinci sınav ise direksiyon sınavdır. Yazılı sınavda 50 soru sorularak 100 puan üzerinden değerlendirme yapılır. Taban puan 70 olmak üzere, 70 puanın altındaki sürücü adayları sınavı kazanmaya hak kazanamazlar. Bu sınavda trafik hakkında bilgi, ilk yardım bilgisi, ve araç tekniği bilgilerini içeren soru türleri vardır. Özellikle motosiklet ehliyeti alacak olan adayların dikkatli bir şekilde konuyu benimsemeleri gerekir.

Direksiyon sınavı ise sürücülerin daha önce kayıtlı olduğu sürücü kursunda yaptıkları direksiyon derslerini tamamlayan sürücü adaylarının girdiği sınavdır. İki aşamalı olarak gerçekleşen motosiklet ehliyeti alma sınavı hem özel parkurlarda hem de trafiğin akışı sabit olan yerlerde sınava tabii tutulacaklardır. Özel parkurda başarıyla 5 dakikalık bir sürede motosiklet kullanan sürücüler, daha sonra 30 dakikalık bir süreyle trafik akışının olduğu alanlarda motosiklet kullanacaklardır. İki etabı da doğru şekilde geçen sürücü adayları motosiklet ehliyeti almaya hak kazanırlar.

Direksiyon eğitimi sürücü kurslarının uyguladığı eğitimlerdir. Eğitim verilir ve sınav yapılır. Direksiyon derslerinin birçok ayrıntısı ve aşaması vardır. Bunları sıralayacak olursak;
• Başlangıç
• Koltuk ayarları
• Kemer ayarları
• Ayna ayarları
• Aracı çalıştırma
• Kalkış
• Yola çıkış
• Aracı park konumuna almak
• Devrine göre araç kullanma
• Vites değiştirme
• Eğimli yolda kalkış
• Duruş şekilleri
• Direksiyon hakimiyetinin sağlanması
• Sollama kuralları
• Manevralar
Bu aşamalar ile verilen direksiyon eğitimi derslerinde hiçbir detay atlamadan ayrıntılı bir şekilde eğitim verilir. Ayrıntılar aşağıdaki şekildedir;

BAŞLANGIÇ
Başlangıç aşamasında öncelikle sürücünün aracı kavraması ve benimsemesi esas aldığımız ilk kuraldır. Araç göstergelerinin her birinin ne anlama geldiği bilinmeli ve kavranmalıdır. Ses, ışıklandırma ve iletişim sistemini tanımak bu anlamda çok önemlidir.

KOLTUK AYARLARI
Koltuk ayarlamalarında önemli olan ilk nokta sırt kısmının direksiyona olan mesafesidir. Sürücü adayının boyuna göre ve oturuş şekline göre değişkenlik gösterdiği için ilk olarak rahat bir sürüş olabilmesi için bu ayarlama şarttır. Unutmayın ! Mükemmel sürüş, mükemmel bir oturuştan geçer. İkinci olarak koltuğun pedallara olan mesafesi göz önünde bulundurulmalıdır. Yine sürücü adayının boy ölçülerine göre şekilleneceği için yapılması gereken ayarlamalardan bir tanesidir.

KEMER AYARLARI 
Hayati bir önem taşıyan emniyet kemeri, aslında günümüzde birçok sürücü tarafından göz ardı edilse de aslında sürüş esnasında kesinlikle takılması gereken, aracın en önemli materyallerinden bir tanesidir. Emniyet kemeri takmayan bir sürücünün herhangi bir kaza sonucu hayatını kaybetmesi durumu görülürken, aynı kazayı geçiren emniyet kemerli bir sürücü kazadan en az hasarla kurtulabilmiştir. Bu yüzden emniyet kemeri kesinlikle takılmalıdır. Her vücuda göre ayarlanabilen kemerler yavaş bir şekilde zorlamadan çekilip vücudunuza uygun bir şekilde takılmalıdır. Sürücü kursu firması olarak biz, direksiyon eğitimi bazında sürücüleri ilk aşamalardan emniyet kemeri takmaya alıştırmak için ilk derslerden son derslere kadar emniyet kemerinin önemini vurgulamaktayız.

AYNA AYARLARI 
Ayna ayarlamaları, üç kısımdan oluşur. Bunlar;
• İç geriyi görme aynası
• Dış sağ geriyi görme aynası
• Dış sol geriyi görme aynası
İç geriyi görme aynası: Oturma şeklimizi bozmadan, sağ elimizde tam olarak geriyi görebileceğimiz şekilde ayarlanmalıdır.
Dış sağ geriyi görme aynası: Camın alt kısmındaki çizgi dikkate alınarak aracımızın tam olarak görünmesine ve cam ile kaportanın eşit görünmesine sebep olacak şekilde ayarlanmalıdır.
Dış sol geriyi görme aynası: Dış sağ geriyi görme aynası gibi aynı şekilde cam alt kısımdaki çizgiyi dikkate alarak arka kapının görünme oranının %5 net bir şekilde ve dış tarafın %95 oranda görünmesine yarayacak şekilde ayarlanmalıdır.

ARACI ÇALIŞTIRMA
Aracı çalıştırmak için öncelikle debriyaj ve fren pedalına basılır. Daha sonra vites boşa alınarak araç çalıştırılır. Debriyaj pedalına bastığımızda fren pedalına da basmamızın sebebi debriyaja bastıktan sonra vitesin devre dışı kalmasıdır. Tüm kademeler uygulandığında araç çalışır.

KALKIŞ
Motor gücü ve hareketinin tekerleklere ilerlemesi ile gerçekleşen kalkış debriyaj pedalı ile başlar. Vites kalkış vitesinde iken debriyaj pedalına tüm gücümüz ile basmalı ve yavaşça ayağımızı pedaldan çekmemiz gerekir.

YOLA ÇIKIŞ 
Kalkış viteslerinden en uygun olanına ayarlandıktan sonra trafik kontrol edilir. Yola çıkış sinyali verilerek el freni indirilir. Hangi yöne çıkılacaksa o ayna kontrolü ile beraber yola çıkılır.

ARACI PARK KONUMUNA ALMAK
Aracı park konumuna almak için öncelikle vites boşa alınır ve kontak anahtarı kapatılır. Vites kalkış viteslerinden birine göre ayarlanarak, araç eğimli yolda ise vites 1. vitese, eğimli yoldan aşağı doğru ise geri vitese alınır. Önce debriyaj sonra fren pedalı bırakılarak park konumuna alabilirsiniz.

DEVRİNE GÖRE ARAÇ KULLANMA 
Doğru kilometreler ile vites kullanmaya verilen isimdir. Genelleme kilometreler aşağıdaki gibidir;
• Vites 0 – 30 km
• Vites 30 – 50 km
• Vites 40 – 60 km
• Vites 50 – 70 km
• Vites 70 – 80 km
• Vites 80 – 90 km
Bu dereceler motor gücüne göre değişiklik gösterebilir.

VİTES DEĞİŞTİRME
Vites değiştirilirken dikkate alınması gereken hususlar;
• Kilometre hız büyütülmeden vites büyütülmez
• Kilometre hız küçültülmeden vites küçültülmez
• Vites değiştirilirken gaz pedalı hakimiyeti bırakılır, debriyaj pedalına güçlü bir şekilde basılır, vites değiştirildikten sonra yavaşça bırakılır.
• Gaz pedalına seviyeli bir şekilde basılır.

EĞİMLİ YOLDA KALKIŞ
Dört şekilde gerçekleşir;
• Seri şekilde kalkış
• Kavrama öncelikli kalkış
• El freni kontrollü kalkış
• Terazi yöntemi ile kalkış

DURUŞ ŞEKİLLERİ 
Diğer maddelere göre duruş şekillerinde bir kurala ihtiyaç yoktur. Hızımıza, durma sebebine ve duruş mesafesine göre değişir.

DİREKSİYON HAKİMİYETİNİN SAĞLANMASI 
Direksiyon hakimiyetinin sağlanması direksiyon tutuş ve yola bakış ile esaslanır.
Direksiyon tutuş: Direksiyon 9 – 15 saat göstergesi ile tutulmalıdır. Eller direksiyonu kavramalıdır.
Yola bakış: Görüş açımızın geniş olması önemli noktalardan birisidir. En önemli detay aynaların kontrolü yapılırken saniyelik bir zaman dilimi harcamaktır.

SOLLAMA KURALLARI
Araç sollarken araç mesafesini bozmamak çok önemlidir. Trafik kontrol edilir ve sollanacak araç uyarılır. Sola sinyal verilerek son şerit kontrolleri yapılarak sollanır.

MANEVRALAR
Elimizi hızlı ayağımızı yavaş şekilde kullanarak dikkatli davranmamız gereken manevralar, en ufak hatada büyük sorunlar çıkarabilir. Bu nedenle yolun açısına bağlı olarak direksiyonun ne kadar çevrileceği hesaplanmalıdır. Direksiyon eğitimi esasında bu maddeler yer almaktadır.

İlk yardım bilgisi araç kullanımlarında herhangi bir kaza sonucu uygulanması gereken temel adımlardan oluşur.

İlk yardım bilgisi temel olarak herhangi tehlikeli durumda sağlık materyallerine, araç ve gereçlerine gerek olmadan yapılan yardımdır. Temel amacı yaşam fonksiyonlarını yitiren bir bireyin fonksiyonlarını korumak ve geri getirmektir. Bunun yanı sıra hasta veya yaralının daha kötü bir hale gelmesini engellemek ve iyileştirmeyi kolaylaştırmak amacıyla yapılır.

TEMEL İLK YARDIM UYGULAMALARI 
• Kazaya uğrayan araç güvenli bir yere alınmalıdır.
• Olay yerindeki gereksiz kalabalık uzaklaştırılmalıdır.
• Kazaya uğrayan aracın, herhangi başka bir tehlikeye sebebiyet vermemesi amacıyla kontak anahtarı kapatılmalıdır.
• Sigara veya herhangi bir tütün ürünü kaza yerinde içilmemelidir. İçilmesine izin verilmemelidir.
• Ortam havalandırılmalı ve gaz vanası özenle kapatılmalıdır.
• Kıvılcım oluşturacak herhangi bir maddenin, ışığın veya aracın olay yerine yaklaşmasına izin verilmemelidir.
• Hasta veya yaralılar bulundukları konumdan başka bir konuma alınmamalıdır.
• Hasta veya yaralının yaşam belirtileri kontrol edilmelidir.
• Kanama meydana gelen durumlarda bulaşıcı hastalıkların tehlike saçmaması için müdahale anında eldiven giyilmelidir.

Bu maddelerin yanı sıra acil olarak 112 servisine haber verilmelidir. Olay yerinde hastaya veya yaralıya müdahale hızlı ve seri bir şekilde fakat soğukkanlı ve bilinçli şekilde yapılmalıdır. İlk yardım bilgisi mevcut değilse hiçbir şekilde yaralıya kimsenin dokunmaması gerekmektedir. Aksi taktirde hayatta olan bir yaralıyı veya hastayı daha tehlikeli durumlara sokabilir.

Trafik ve Çevre Bilgisi her sürücünün bilmesi gereken kurallardan oluşmaktadır. Her madde dikkate alınmalı, benimsenmeli, bilinmeli ve ona göre davranılmalıdır.

TRAFİK
Araçların, hayvanların ve insanların karayolu üzerindeki hareketlerine trafik denir.
KARAYOLU
Tüm kamunun yararlanmasına açık olan şeritler, köprüler ve çeşitli alanlardır.
ARAÇ
Tüm karayollarına kullanılabilen motorlu, motorsuz ve özel amaç arz eden iş makineleri ve traktörlerin genel adıdır.
TAŞIT 
Taşıtlar beş gruba ayrılmaktadır. Makine gücü ile yürütülenlere ”Motorlu Taşıt”, insan veya hayvan gücü ile yürütülenlere ”Motorsuz Taşıt”, kazanç sağlayanlara ”Ticari Taşıt” , kazanç sağlamayanlara ”Hususi Taşıt” , resmi amaçla kullanılanlara ise ”Resmi Taşıt” denir.
GEÇİŞ ÜSTÜNLÜĞÜ
Polis, ambulans veya itfaiyelerin herhangi bir tehlike anında gidecekleri noktaya yetişmeleri için, diğer sürücülerin can ve mal kaybını göz ederek geçiş üstünlükleri vardır.
GEÇİŞ HAKKI
Araç kullanıcılarının ve yayaların diğer kullanıcılara göre yolu kullanma öncelikli sıralarıdır.
Yukarıda yer alan maddeler temel olarak trafik ve çevre bilgisi olarak adlandırılmaktadır. Daha birçok ayrıntısı bulunan trafik ve çevre bilgisi dersleri de kursumuz tarafından verilmektedir.

Motor ve Araç Tekniği Bilgisi de kursumuzda verilen eğitimlerden bir tanesidir. Bu eğitimler aşağıdaki listedeki maddelerden oluşmaktadır.
• Motor Nedir
• Ateşleme Sistemi
• Yakıt Sistemi
• Yağlama Sistemi
• Soğutma Sistemi
• Marş Sistemi
• Şarj Sistemi
• Aydınlatma ve İkaz Sistemi
• Güç Aktarma Organları
• Frenler
• Ön Düzen Sistemi
• Süspansiyon Sistemi
• Bakımlar
• Dizel Motora Ait Bazı Bilgiler

MOTOR NEDİR ?
Yakıttan elde ettiği ısı enerjisini tam olarak mekanik bir enerjiye çeviren makinalardır. Motor ve araç tekniği bilgisi açısından önemli bir detay olarak adlandırılır ve eğitimlerde altı çizilmesi gereken noktalardandır.

ATEŞLEME SİSTEMİ
Kontak anahtarı, akü, distribütör, endüksiyon bobini, buji, platin takımı, kondansatör, alçak ve yüksek gerilim kabloları ve tevzii’den oluşan sistemin genel ismidir.

YAKIT SİSTEMİ
Yakıt pompası, yakıt göstergesi, hava filtresi, karbüratör ve emme manifoltundan oluşan sistemin genel ismidir.

YAĞLAMA SİSTEMİ
Yağlama sisteminin parçaları şunlardır;
• Filtre
• Seviye çubuğu
• Gösterge
•Yağ kanalları

SOĞUTMA SİSTEMİ
Soğutma sistemi su ile yapılır. Soğutma sisteminin parçaları şunlardır;
• Devir daim pompası
• Vantilatör
• Radyatör
• Termostat
• Hararet gösterici
• Hararet müşiri
• Su kabı
• Fan motoru

MARŞ SİSTEMİ
Marş sistemi motora hareketi veren ilk parçadır. Sistem içerisindeki alt parçalar şunlardır;
• Kontak anahtarı
• Akü
• Volan dişlisi
• Marş motoru

SARJ SİSTEMİ
Şarj sisteminin parçaları şunlardır;
• Konjektör
• alternatör
• Şarj lambası
• Vantilatör kayışı

AYDINLATMA VE İKAZ SİSTEMİ
Aydınlatma sistemi içeriğinde;
• Sigortalar
• Kablolar
• Farlar
• Park lambası
• Sis lambası
• Plaka lambası
• Gösterge lambası
• Bagaj aydınlatma lambası
• İç aydınlatma lambası
Bulunmaktadır.

GÜÇ AKTARMA ORGANLARI
Güç aktarma organları sıralı bir şekilde şunlardır;
• Debriyaj
• Vites kutusu
• Şaft
• Diferansiyel
• Aks
• Tekerler

FRENLER
Araçlar üzerinde genelde üç tip fren bulunur;
• Motor freni
• El freni
• Ayak freni
Ayak freni kendi içerisinde üç gruba ayrılır:
• Havalı fren
• Karma fren
• Hidrolik fren
Fren sisteminin parçaları şunlardır;
• Fren pedalı
• Fren boruları
• Merkez pompası
• Tekerlek silindirleri
• Fren diski
• Fren balatası
• Kampanalar
• Fren ayar sistemleri

ÖN DÜZEN SİSTEMİ
Ön düzen sistemi araçların dönüşünü sağlar ve temel parçaları şunlardır;
• Direksiyon simidi
• Direksiyon milli
• Sonsuz dişli
• Sektör dişli
• Rot
• Eğri rot
• Kısa rot
• Rot başı

SÜSPANSİYON SİSTEMİ
Süspansiyon sistemi tam olarak aracın tekerlerinin araç gövdesiyle birleştiği sisteme verilen isimdir. Parçaları şunlardır;
• Yaprak yaylar
• Amortisör
• Helezon yaylar

BAKIMLAR
Günlük araç bakımlarında motor ve araç tekniği bakım yapılırken ayrıntılı bir biçimde bilinmesi gereken noktalardandır. Araçların genel olarak fren hidroliğine, yakıtına, motorun yağına, suyuna, lastik hava basınçlarına, ışık ve ikaz sistemleri kontrol edilir. Haftalık bakımda ise akü bakımı ve vantilatör kayışı gerginliği kontrol edilmektedir.

DİZEL MOTORA AİT BAZI BİLGİLER
Dizel motorun çalışmama sebepleri genel olarak aynıdır. Hava yapmış olmasıdır. Hava yapmasının ise temel sebepleri şunlardır;
• Yakıtın bitmesi
• Yakıt borularının sökülmesi
• Boru ve rekorların gevşemesi

Yeni yıl içerisinde bir takım değişiklikler meydana gelmiştir. Bu değişikliklerden bahsedecek olursak araçlara takılan ek yükler bazındaki yeni düzenlemelerdir. Römorklara göre düzenlenen ehliyet sınıfları dahilinde bazı ehliyet sınıflarının yaş sınırları değiştirilmiş, bazı ehliyet sınıflarında ise deneyim şart haline gelmiştir.

• Eskiden B sınıfı sürücülerin minibüs kullanabilmeleri serbest iken yeni değişiklikler ile beraber B sınıfı ehliyet sahibi sürücülerde deneyim şartı ön görülerek ehliyet sınıfları arasında değişime uğramıştır.

• MOPED sürücüleri için yaş sınırı 16’ya düşürülmüş ve tüm sınıflar MOPED kullanabilir durumda gelmişlerdir.

• Motosiklet grubu eskiden A1 ve A2 olarak sınıflandırılırken yeni sistemde M, A1, A2 ve A olarak sınıflandırılmaktadırlar.

• H sınıfı ehliyet kaldırılmıştır.

• Otomatik vites ehliyeti getirilmiş olup, dileyen sürücü adayları isteğe bağlı olarak otomatik vites ehliyeti için başvurularda bulunabileceklerdir. Ehliyet sınıfları da yeni sistemde ona göre düzenleme yapılmıştır.

2018 YILINDAKİ YENİ SİSTEME GÖRE SÜRÜCÜ BELGELERİ VE YAŞ SINIRLARI
• M Sınıfı:
 MOPED ( motorlubisiklet – 2,3,4 tekerlekli) ,Yaş Sınırı: 16
 A1 Sınıfı: 125 CC kadar motosiklet ( 2-3 tekerlekli ) ,Kapsamı: M, Yaş Sınırı: 16
• A2 Sınıfı: 
35 KW kadar motosiklet ( 2-3 tekerlekli ) ,Kapsamı: M – A1 Yaş Sınırı: 18
• A Sınıfı: 
35 KW üzeri motosiklet ( 2-3 tekerlekli ), Kapsamı: M – A1 – A2 , Deneyim Şartı: 24 yaş veya 2 yıllık A2 ,  Yaş Sınırı: 20
• 
B1 Sınıfı: Motosiklet ( 4 tekerlekli ), Kapsamı: M , Yaş Sınırı: 16
• B Sınıfı: 
Otomobil ve Kamyonet, Kapsamı: M – B1 – F  , Yaş Sınırı: 18
• BE Sınıfı: 
Otomobil ve Kamyonet (Römorklu), Kapsamı: M – B1 – F , Deneyim Şartı: B Yaş Sınırı: 18
• C1 Sınıfı: 
7500 Kg kadar Kamyon ve Çekici, Kapsamı: M – B1 – F ,Deneyim Şartı: En az B , Yaş Sınırı: 18
• C1E Sınıfı:
 12000 Kg kadar kamyon ve çekici (Römorklu) , Kapsamı: M – B – BE – B1 – C1 – F , Deneyim Şartı: C1 , Yaş Sınırı: 18 
• C Sınıfı: 
Kamyon ve Çekici, Kapsamı: M – B1 – C1 – F , Deneyim Şartı: En az B Yaş Sınırı: 21
• CE Sınıfı: 
Kamyon ve Çekici (Römorklu), Kapsamı: M – B – BE – B1 – C – C1 – C1E – F , Deneyim Şartı: C ,Yaş Sınırı: 21 
• D1 Sınıfı: 
16+1 kişilik minibüs, Kapsamı: M – B – B1 – F , Deneyim Şartı: En az B , Yaş Sınırı: 21 
• D1E Sınıfı: 
16+1 kişilik minibüs (Römorklu), Kapsamı: M – B – BE – B1 – D1 – F , Deneyim Şartı: D1 ,Yaş Sınırı: 21
• D Sınıfı: 
Otobüs, Kapsamı: M – B – B1 – D1 – F , Deneyim Şartı: En az B ,Yaş Sınırı: 24
• DE Sınıfı: 
Otobüs (Römorklu), Kapsamı: M – B – BE – B1 – D – D1 – D1E ,Yaş Sınırı: 24 
• F Sınıfı: 
Traktör, Kapsamı: M, Yaş Sınırı: 18 
• G Sınıfı: 
İş Makinesi, Kapsamı: M, Yaş Sınırı: 18

Ehliyet Sınıfları yukarıdaki listeye göredir. Alacağınız ehliyet sınıfını, kapsamını ve yaş sınırları hakkında bir araştırma yaparak başvuru yapabilirsiniz.

TRAFİK İŞARETLERİ

Tüm şehir plaka numaraları aşağıda 01’den 81’e kadar sırasıyla listelenmiştir. Plaka kodları sayfasında, hangi plaka neresi, hangi şehre ait, plaka nerenin öğrenebilirsiniz. İşte illerin plakası.


Adana01 Hatay31 Trabzon61
Adıyaman02 Isparta32 Tunceli62
Afyon03 İçel33 Şanlıurfa63
Ağrı04 İstanbul34 Uşak64
Amasya05 İzmir35 Van65
Ankara06 Kars36 Yozgat66
Antalya07 Kastamonu37 Zonguldak67
Artvin08 Kayseri38 Aksaray68
Aydın09 Kırklareli39 Bayburt69
Balıkesir10 Kırşehir40 Karaman70
Bilecik11 Kocaeli41 Kırıkkale71
Bingöl12 Konya42 Batman72
Bitlis13 Kütahya43 Şırnak73
Bolu14 Malatya44 Bartın74
Burdur15 Manisa45 Ardahan75
Bursa16 Kahramanmaraş46 Iğdır76
Çanakkale17 Mardin47 Yalova77
Çankırı18 Muğla48 Karabük78
Çorum19 Muş49 Kilis79
Denizli20 Nevşehir50 Osmaniye80
Diyarbakır21 Niğde51 Düzce81
Edirne22 Ordu52   
Elazığ23 Rize53   
Erzincan24 Sakarya54   
Erzurum25 Samsun55   
Eskişehir26 Siirt56   
Gaziantep27 Sinop57   
Giresun28 Sivas58   
Gümüşhane29 Tekirdağ59   
Hakkari30 Tokat60  



Trafik İşaretleri / Tehlike Uyarı İşaretleri

Trafik İşaretleri / Trafik Tanzim İşaretleri

Trafik İşaretleri / Bilgi İşaretleri

Trafik İşaretleri / Durma ve Parketme İşaretleri

Trafik İşaretleri / Yatay İşaretleme

Trafik İşaretleri / Yeni Standart Trafik İşaretleri

© Copyright 2019 hurriyetsurucukursu.com.tr Tüm Hakları Saklıdır.
Call Now ButtonHEMEN ARAYIN

latest android games

|

popular android games